Praktijkinformatie

Vaste waarneming

Vaste waarnemers:
.
* Dokter v/d Klift. Zij is aanwezig om de week op maandag voor de praktijk van dokter Haaitsma.
* Dokter Vat. Zij is op maandag aanwezig voor de praktijk van dokter Schouten, op dinsdag aanwezig voor de praktijk van dokter Rijkels en om de week op donderdag aanwezig voor de praktijk van dokter Siccama.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
Rhoon Huisarts Portland

Urineweginfectie?

Als u bij verdenking op blaasontsteking de urine wilt laten onderzoeken, dan kunt u dit ’s morgens voor 10.00 uur in een goed afgesloten potje inleveren aan de balie.
Het is belangrijk de volgende aanwijzingen op te volgen.

Opvangen urine:
Voor het onderzoek is het middelste gedeelte van de eerste ochtendurine nodig, de zogenaamde ‘midstream’ urine.
Dit vangt u als volgt op:
Vooraf even wassen met een washandje met water.
Plas eerst even een beetje in het toilet en vang daarna wat urine op in een schoon urinepotje door dit in de plasstraal te houden. Om verontreiniging met bacteriën te voorkomen houden vrouwen de schaamlippen gespreid en mannen trekken eerst de voorhuid terug. Sluit daarna het potje goed af met de deksel.

Noteer vervolgens uw naam en geboortedatum op het potje!

Inleveren van de urine:
Lever de urine ‘s morgens voor 10.00uur in en zet het koel weg als u het niet gelijk na opvangen kunt brengen, bij voorkeur in de koelkast. Graag onderstaand formulier ingevuld met uw klachten samen met het potje inleveren. dit formulier kunt u downloaden en alvast thuis invullen. Beantwoord altijd alle vragen, ook wanneer u geen klachten heeft. Het formulier is ook bij de assistente verkrijgbaar.

Rijbewijskeuring

Onze praktijken voeren geen rijbewijskeuringen uit.

U kunt hiervoor contact opnemen met:

  • Meditel T0900-2021040
  • Bedrijfarts te Rhoon T010-4822444
rijbewijskeuring

Afspraak maken

Spreekuren zijn uitsluitend op afspraak, dit geldt ook voor de verrichtingen bij de assistente en de POH.
.
U kunt de assistente bellen voor het maken van een afspraak voor een consult, een telefonisch consult of een visite. De assistente vraagt u kort waarvoor u komt zodat zij een juiste planning kan maken en spoedgevallen kan selecteren. Soms kan zij u ook adviseren. Een consult duurt ca. 10 minuten. Wanneer u met meerdere personen komt of denkt meer tijd nodig te hebben, meld u dit dan bij de assistente. In verband met COVID-19 is het op dit moment niet mogelijk om online fysieke afspraken in te plannen. Wel is er de mogelijkheid om een telefonisch consult online in te plannen

(Telefonisch) Spreekuur

De arts houdt spreekuur in de ochtend tot 12.00 en in de middag tot 16.00. Voor een gedeelte van het ochtendspreekuur (8.00-9.00) en voor een gedeelte van het middagspreekuur (15.00- 15.30) kan vooruit gepland worden. De overige spreekuurtijden worden de dag zelf pas ingepland.
.
In het telefonisch consult wordt u, tussen 12u en 14u of anders na 16u, door ons gebeld. Wilt u niet vergeten door te geven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent?!
.

Kleine Chirurgische Verrichtingen

U kunt contact opnemen met de assistente voor het inplannen van een kleine chirurgische ingreep. Voor het verwijderen van een moedervlek, vetbult of atheroomcyste is eerst een beoordeling van uw huisarts nodig. Dit geldt ook voor een ingegroeide teennagel. Uw huisarts beoordeelt of hij/zij zelf de ingreep doet of dat uw doorverwezen wordt naar de specialist.

Een ingreep wordt altijd aan het einde van de dag gedaan.

Herhaalrecepten

U kunt dag en nacht 7 dagen per week de herhaalreceptenlijn inspreken. Dit is alleen voor chronische medicatie, die eerder door ons is voorgeschreven.
.
Bent u aangesloten bij Apotheek Portland of Apotheek Carnisselande dan kunt u recepten, die ingesproken zijn vóór 10:00 uur ‘s ochtends vanaf 15:30 uur ophalen.
.
Recepten die in het weekend zijn ingesproken worden op de eerste werkdag behandeld. Bent u aangesloten bij een andere apotheek, haalt u dan uw recept op bij de assistente. Bij twijfel kunt u altijd met de assistente overleggen.

Inspreken van een recept

Inspreken van een recept
.
Kies het telefoonnummer van uw eigen huisarts en kies in het keuzemenu een 2.
.
Praktijk Haaitsma:

010-293 11 90
Praktijk Rijkels:      
010- 293 12 00
Praktijk Siccama:  
010- 293 12 10
Praktijk Schouten: 
010- 293 11 70

Om een recept in te spreken dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben:
.
-uw naam
geboortedatum
-adres
-telefoonnummer
-medicatie
.
Na de pieptoon kunt u alles in een keer inspreken. Wanneer u klaar bent kunt u gewoon ophangen.

rhoon huisarts

Oefeningen

Oefeningen bij duizeligheid:

Alternerende houdingsoefeningen
.

Oefeningen bij lage rugklachten:

Oefeningen lage rugklachten

Vakantie

Vakantie 2020

Huisarts Haaitsma; 20-7-2020 t/m 07-08-2020

Huisarts Rijkels; 10-08-2020 t/m 28-08-2020

Huisarts Siccama; 15-06-2020 t/m 19-06-2020 en 10-08-2020 t/m 28-08-2020

Huisarts Schouten; 01-06-2020 t/m 05-06-2020 en 20-07-2020 t/m 07-08-2020

Klachtenregeling Portland

Suggesties / Klachtenregeling

Vanzelfsprekend doen de medewerkers van onze praktijk er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt.

Heeft u een suggestie / verbeterpunt, bent u niet tevreden of heeft u een klacht, laat ons dit weten!  Wanneer u dit formulier invult en inlevert kunt u er zeker van zijn dat dit wordt opgepakt door een onafhankelijke praktijkhouder. Graag gaan we met u in gesprek en zoeken we samen naar een oplossing.
.
Mocht u desondanks niet naar tevredenheid zijn geholpen met uw suggestie of klacht, of is het probleem niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u zich laten ondersteunen door de klachtenregeling van de SKGE, klik hier.

Call Now Button
Translate »